Τιμές εκπομπών ρύπων καυσαερίων

Τα όρια εκπομπών ρύπων καυσαερίων διαφέρουν ανάλογα με την ημερομηνία έκδοσης της 1ης αδείας του οχήματος, την ύπαρξη ή ΟΧΙ καταλύτη, το καύσιμο (βενζίνη – πετρέλαιο κλπ. Τα όρια λοιπόν που φαίνονται στο Δελτίο Τεχνικούς Ελέγχου και στην ΚΕΚ αφορούν το κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά. Τα συνεργεία και τα ΙΚΤΕΟ μετράνε τους υδρογονάθρακες (HC) και το μονοξείδιο του άνθρακα (CO), στο ρελαντί και στις 2.500 rpm. Ακόμη μετράται ο λόγος “λ” και φυσικά το εισερχόμενο μείγμα αέρα-καυσίμου.

Στα πετρελαιοκίνητα οχήματα μετράται μόνο ο συντελεστής “Κ”.

Οι μετρήσεις αυτές δίνουν μια πολύ καλή εικόνα της «υγείας» του κινητήρα. Μερικά από τα αίτια για τις υψηλές εκπομπές καυσαερίων είναι η κατάσταση του καταλύτη, το ηλεκτρικό κύκλωμα, κάποιος ηλεκτρονικός αισθητήρας και φυσικά ένας κακορυθμισμένος κινητήρας.

Σημείωση: Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) δεν αποτελούν ρύπο αλλά ένδειξη καλής λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Παρόλα αυτά γνωρίζουμε ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) συμβάλλουν στο “φαινόμενο του θερμοκηπίου” και γι’ αυτό πρέπει να μειωθούν. Έτσι ένα από τα κριτήρια επιλογής αυτοκινήτου πλέον, είναι και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Αυτή τη μέτρηση μπορούν να την κάνουν μόνο εξειδικευμένα εργαστήρια στο εξωτερικό και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να πάρουν την έγκριση τύπου.

Στα συνεργεία και στα ΙΚΤΕΟ μπορεί να μετρηθούν οι ρύποι αν είναι εντός των νομοθετημένων ορίων και να συμπεράνουμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί σωστά.

Οι εκπομπές του CO2 αυτές συνήθως είναι από 14% -15.5% και εμφανίζονται στους αναλυτές καυσαερίων NDIR 4 αερίων και 6 τουλάχιστον παραμέτρων.

Οι μετρήσεις των καυσαερίων από μόνες τους και σε συνδυασμό με άλλα μετρούμενα αέρια που δίνουν οι μοντέρνοι αναλυτές καυσαερίων, μπορούν να οδηγήσουν στην ένδειξη ή και στην αιτία του προβλήματος, ώστε ο επισκευαστής να οδηγηθεί σε περαιτέρω διερεύνηση.

Τα όρια εκπομπής ρύπων σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία είναι τα εξής:

1. Βενζινοκίνητα Αυτοκίνητα Συμβατικής Τεχνολογίας

ΠΙΝΑΚΑΣ 1

Οχήματα χωρίς ρυθμιζόμενο τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα που ταξινομήθηκαν ή τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά μέχρι την 1-10-1986

κάρτα ελέγχου καυσαερίων

ΠΙΝΑΚΑΣ 2

Οχήματα χωρίς ρυθμιζόμενο τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα που ταξινομήθηκαν ή τέθηκαν σε κυκλοφορία σε κυκλοφορία για πρώτη φορά μετά την 1-10-1986

κάρτα ελέγχου καυσαερίων

2. Βενζινοκίνητα Αυτοκίνητα Καταλυτικής Τεχνολογίας

ΠΙΝΑΚΑΣ 3

Οχήματα με ρυθμιζόμενο τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα που ταξινομήθηκαν ή τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά μέχρι την 1-07-2002

κάρτα ελέγχου καυσαερίων

ΠΙΝΑΚΑΣ 4

Οχήματα με ρυθμιζόμενο τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα που ταξινομήθηκαν ή τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά μετά την 1-07-2002

κάρτα ελέγχου καυσαερίων

Πετρελαιοκινητήρες με Φυσική αναρρόφηση
Κ < 2.5 m-1

Πετρελαιοκινητήρες με Υπερπλήρωση
Κ < 3.0 m-1

Η κάρτα ελέγχου καυσαερίου θα πρέπει να ανανεώνεται κάθε χρόνο και για τα πετρελαιοκίνητα κάθε εξάμηνο.

.

Επικοινωνηστε Μαζί μας!

Στείλτε μας e-mail και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας

Δεν είναι κατανοητό; Αλλάξτε το captcha txt

Πληκτρολογήστε και πατήστε Enter για αναζήτηση

Εγγραφή στο Νewletter (Subscribe to our newsletters)

Ενημερωθείτε για τις υπηρεσίες και τις προσφορές μας
(Find out about our services and offers )

elEL